ONT ONT ONT !!

vaknade idag som vanligt fram till jag skulle käka frukost..
Då kom en sån jävla smärta i magen som höll i sig i 30 min trodde jag skulle dö!
Det gjorde såååååå ONT !!!
Jag kunde varken sitta, andas, ligga, stå eller gå.. Så ringde min mamma och bad henne ringa min barnmorska så jag kunde få en tid och se vad fan det är som störkar till i magen!
Fick råd att vila och en tid halv 3.. Men då när jag vakna hade jag inte alls lika ont men var spänd..
Kom dit och dom kollade och allt var bra! Skönt att höra!

Jaa annars idag har jag varit med mamma på dagis och hämta lillebror..
blev en promenix hem till mamma och sen blev det lunch med Sami.. Trevligt trevligt..
Sen handla jag lite, åkte hem och tog mig en kopp te och lite honungsmelon :D

Så nu ska jag gå och sova,
såå NattiNatti


Kommentarer
Postat av: Petra förra grannen :D

Hej!

Vart var smärtan,? vet att när jag var gravid med freja så fick jag massa problem med gallan. Då brukar det göra ont under höger revbensbåge precis under bröstet.

Kom i håg första gången jag fick det, jag var i ungefär samma vecka som du. Smärtan var outhärdlig!



Fin mage förresten :)

2010-03-16 @ 00:10:21
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej Petra!

Ja alltså jag fick den på morgonen när jag skulle käka, det satt på övre delen av magen.

Precis mellan naveln och under brösten, det var som om jag skulle dö!

Jag kunde inte sitta ner, inte stå, inte gå och inte heller ligga. Svårt att ta större andetag! Och det höll i sig ett bra tag..



Men vad gjorde dom åt det du fick ?

Jag vill verkligen inte ha sådär en gång till! Jag är jätte rädd för att det ska komma igen..

Fick en tillfällig barnmorska igår, hon bad mig åka in akut nästa gång, är det nödvändigt eller vad ska jag göra om det nu kansk eär samma som du hade ?



Tack!! Fin med kläder på!

Sen allt som blir på magen kan man skippa ;)

2010-03-16 @ 10:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0